Pięć prostych ćwiczeń na bóle pleców

Masz bóle pleców?

Nie możesz spać w nocy, a rano wstać w łóżka?

Ja miałam ostatnio takie bóle, że gdy próbowałam się odwrócić na plecy podczas spania budził mnie niewyobrażalny ból. MA-SA-RA! 

Jak sobie poradziłam z bólem pleców?


Początkowo łykałam tabletki od bólu, ale gdy pojawiły się bóle brzucha powiedziałam sobie DOŚĆ! Nie będę zamieniać jednego bólu na drugi!

Potem zaczęłam się smarować maściami przeciwbólowymi, ale po kilku dniach stwierdziłam, że to też bez sensu. Te wszystkie doraźne sposoby są doraźne. Działają tylko na chwilę, oszukują mój mózg, ale tak naprawdę nie usuwają przyczyny bólu pleców.

Wiecie co najlepiej działa na bóle pleców? ĆWICZENIA! :)

Przygotowałam dla was zestaw 5 prostych ćwiczeń, które pomogą wam się pozbyć upierdliwego rwania w plecach. Wypróbujcie, a nie pożałujecie! :)




Połóż się na plecach, podnieś do góry nogę wyprostowaną w kolanie, wytrzymaj tak około 15 sekund.




Leząc na plecach przyciągaj do klatki piersiowej nogę zgiętą w kolanie.



Połóż się na plecach, zegnij jedną nogę w kolanie, kolano powinno dotykać podłogi, a łopatki nie powinny być oderwane od maty. Wytrzymaj 20 sekund, zmieniaj kilka razy nogę. 




Połóż się na plecach. Załóż nogę na nogę jak na zdjęciu, wytrzymaj przez chwilę, potem zmień nogę. Powtarzaj ćwiczenie kilka razy.




Uklęknij i zrób koci grzbiet. Powtarzaj ćwiczenie kilka razy dziennie. 

2 komentarze:

  1. Dziękuję, większość z tych ćwiczeń znam ale odkryłam kilka nowych z chęcią je spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ćwiczenia. Przydadzą mi się bardzo bo często miewam bóle pleców. Mam nadzieję, że pomogą mi je złagodzić :)

    OdpowiedzUsuń